I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, April 21, 2010

GOUT

SERING MENYERANG LELAKI
Bila menyebut mengenai penyakit gout, lelaki sering menjadi sasaran utama. Malah tidak dinafikan gout merupakan penyakit eksklusif untuk lelaki dan jarang dihidapi oleh wanita. Apabila gout menyerang, kaki menjadi bengkak, panas dan amat sakit sehingga ada sesetengah pesakit tidak boleh berjalan. Penyakit gout kronik akan menyebabkan pesakit mengalami kecacatan sendi dan otot. Kajian mendapati bahawa pesakit gout juga berisiko mendapat penyakit sistem kardiovaskular serta menyebabkan masalah keggagalan fungsi ginjal.
BAGAIMANA BERLAKU
Gout berlaku akibat pemendapan kristal asid urik dalam rongga sendi. Lama kelamaan akan menyebabkan kristal garam dan mencetuskan rasa sakit sendi teramat sangat. Selalunya bermula dariopada sendi ibu jari kaki dan menular ke sendi lain. Serangan gout berpunca daripada peningkatan kadar asid urik dalam darah (hyperuriceamia)

3 comments:

  1. sakit ni disebabkan peningkatan hormon tiroid yang tinggi..boleh menyebabkan maut pada baby yang dikandung..

    ReplyDelete
  2. bagaimana mesin terapi al jabbar ni dapat membantu penyakit yang ada. sedangkan ubat2 yang diberi pun tak dapat nk sembuhkan penyakit gout ni..

    ReplyDelete
  3. semua penyakit disebabkan oleh sumbatan kronik dalam saluran darah kita yang berpunca dr pemakanan,persekitaran,stress,dan kurang bersenam. ini menyebabkan saluran darah kita akan dipenuhi oleh plag2 kolestrol dan akan menyebabkan saluran darah yang halus menjadi tersumbat dan aliran darah semakin perlahan , disini lah punca terjadinya semua penyakit kronik.

    ReplyDelete

AL JABBAR HEALTHCARE SDN BHD

My photo
KAJANG, Malaysia
MENAWARKAN PRODUK ALTERNATIF UNTUK KESIHATAN. PRODUK BERASASKAN TERAPI ARUS ELEKTROSTATIK SEBESAR 9000vlt DAPAT MEMBERSIHKAN SEGALA SUMBATAN DALAM SALURAN DARAH ANDA!!!!

I made this widget at MyFlashFetish.com.